PERSONVERN

PERSONVERN

Sist oppdatert 11. oktober 2024

Denne personvernerklæringen for Gjeld24 AS (” vi “, ” oss ” eller ” vår “), beskriver hvordan og hvorfor vi kan få tilgang til, samle inn, lagre, bruke og/eller dele (” behandle “) personopplysningene dine når du bruker våre tjenester (” Tjenester “), inkludert når du:

  • Besøk nettstedet vårt på https://www.gjeld24.no , eller et hvilket som helst nettsted av oss som lenker til denne personvernerklæringen
  • Bruk Gjeld24 Financial Services.. Gjeld24 hjelper enkeltpersoner og bedrifter med å navigere økonomiske utfordringer gjennom skreddersydd finansiell rådgivning, gjeldsrestrukturering, budsjettering og investeringsveiledning. Vårt mål er å støtte klienter mot å oppnå økonomisk stabilitet og sikkerhet.
  • Ta kontakt med oss på andre relaterte måter, inkludert salg, markedsføring eller arrangementer

Spørsmål eller bekymringer? Å lese denne personvernerklæringen vil hjelpe deg å forstå dine personvernrettigheter og valg. Vi er ansvarlige for å ta beslutninger om hvordan personopplysningene dine behandles. Hvis du ikke er enig med våre retningslinjer og praksis, vennligst ikke bruk tjenestene våre. Hvis du fortsatt har spørsmål eller bekymringer, vennligst kontakt oss på post@gjeld24.no.

OPPSUMMERING AV NØKKELPUNKTER

Dette sammendraget gir nøkkelpunkter fra vår personvernerklæring, men du kan finne ut mer om alle disse emnene ved å klikke på lenken etter hvert nøkkelpunkt eller ved å bruke innholdsfortegnelsen nedenfor for å finne delen du leter etter.

Hvilke personopplysninger behandler vi? Når du besøker, bruker eller navigerer i tjenestene våre, kan vi behandle personopplysninger avhengig av hvordan du samhandler med oss og tjenestene, valgene du tar og produktene og funksjonene du bruker. Lær mer om personlig informasjon du oppgir til oss .

Behandler vi noen sensitive personopplysninger? Noe av informasjonen kan betraktes som “spesiell” eller “sensitiv” i visse jurisdiksjoner, for eksempel din rase eller etniske opprinnelse, seksuelle legning og religiøse overbevisninger. Vi kan behandle sensitive personopplysninger når det er nødvendig med ditt samtykke eller som på annen måte er tillatt i henhold til gjeldende lov. Lær mer om sensitiv informasjon vi behandler .

Innhenter vi informasjon fra tredjeparter? Vi samler ingen informasjon fra tredjeparter.

Hvordan behandler vi informasjonen din? Vi behandler informasjonen din for å tilby, forbedre og administrere tjenestene våre, kommunisere med deg, for sikkerhet og forebygging av svindel, og for å overholde loven . Vi kan også behandle opplysningene dine til andre formål med ditt samtykke. Vi behandler opplysningene dine kun når vi har en gyldig juridisk grunn til å gjøre det. Finn ut mer om hvordan vi behandler informasjonen din .

I hvilke situasjoner og med hvilke typer parter deler vi personopplysninger? Vi kan dele informasjon i spesifikke situasjoner og med spesifikke kategorier av tredjeparter. Lær mer om når og med hvem vi deler din personlige informasjon .

Hvordan holder vi informasjonen din trygg? Vi har tilstrekkelige organisatoriske og tekniske prosesser og prosedyrer på plass for å beskytte din personlige informasjon. Imidlertid kan ingen elektronisk overføring over internett eller informasjonslagringsteknologi garanteres å være 100 % sikker, så vi kan ikke love eller garantere at hackere, nettkriminelle eller andre uautoriserte tredjeparter ikke vil være i stand til å beseire sikkerheten vår og feilaktig innsamling, tilgang , stjele eller endre informasjonen din. Finn ut mer om hvordan vi holder informasjonen din trygg .

Hva er dine rettigheter? Avhengig av hvor du befinner deg geografisk, kan gjeldende personvernlovgivning bety at du har visse rettigheter angående din personlige informasjon. Finn ut mer om personvernrettighetene dine .

Hvordan utøver du dine rettigheter? Den enkleste måten å utøve dine rettigheter på er ved å besøke __________, eller ved å kontakte oss. Vi vil vurdere og handle etter enhver forespørsel i samsvar med gjeldende databeskyttelseslover.

Vil du lære mer om hva vi gjør med all informasjon vi samler inn? Les hele personvernerklæringen .

INNHOLDSFORTEGNELSE

  1. HVILKEN INFORMASJON INNSAMLER VI?
  2. HVORDAN BEHANDLER VI INFORMASJONEN DIN?
  3. HVILKE JURIDISKE GRUNNLAG STYR VI PÅ FOR Å BEHANDLE DINE PERSONOPPLYSNINGER?
  4. NÅR OG MED HVEM DELER VI DIN PERSONLIGE INFORMASJON?
  5. BRUKER VI COOKIES OG ANDRE SPORINGSTEKNOLOGIER?
  6. HVORDAN HÅNDTER VI DINE SOSIAL PÅLOGGNINGER?
  7. HVOR LENGE OPPBEVARER VI INFORMASJONEN DIN?
  8. HVORDAN OPPBEVARER VI INFORMASJONEN DIN SIKKER?
  9. SAMLER VI INFORMASJON FRA MINDERÅRIGE?
  10. HVA ER DINE PERSONVERN?
  11. KONTROLLER FOR FUNKSJONER FOR IKKE-SPORING
  1. GJØR VI OPPDATERINGER AV DENNE MELDINGEN?
  2. HVORDAN KAN DU KONTAKTE OSS OM DENNE VARSELEN?
  3. HVORDAN KAN DU GJENNOMGÅ, OPPDATERE ELLER SLETTE DATA VI SAMLER INN FRA DEG?

  1. HVILKEN INFORMASJON INNSAMLER VI?

Personlig informasjon du oppgir til oss

Kort sagt: Vi samler inn personopplysninger som du gir oss.

Vi samler inn personopplysninger som du frivillig oppgir til oss når du uttrykker interesse for å få informasjon om oss eller våre produkter og tjenester, når du deltar i aktiviteter på tjenestene, eller på annen måte når du kontakter oss.

Personlig informasjon gitt av deg. Personopplysningene vi samler inn avhenger av konteksten for interaksjonene dine med oss og tjenestene, valgene du tar og produktene og funksjonene du bruker. Personopplysningene vi samler inn kan omfatte følgende:

  • navn
  • telefonnumre
  • e-postadresser
  • kontaktpreferanser

Sensitiv informasjon. Når det er nødvendig, med ditt samtykke eller på annen måte tillatt av gjeldende lov, behandler vi følgende kategorier av sensitiv informasjon:

  • økonomiske data

Innloggingsdata for sosiale medier. Vi kan gi deg muligheten til å registrere deg hos oss ved å bruke dine eksisterende sosiale mediekontodetaljer, som din Facebook-, X- eller andre sosiale mediekontoer. Hvis du velger å registrere deg på denne måten, vil vi samle inn viss profilinformasjon om deg fra leverandøren av sosiale medier, som beskrevet i avsnittet kalt ” HVORDAN HÅNDTER VI DINE SOSIAL PÅLOGGNINGER? ” nedenfor.

All personlig informasjon som du oppgir til oss må være sann, fullstendig og nøyaktig, og du må varsle oss om eventuelle endringer i slik personlig informasjon.

Informasjon samlet inn automatisk

Kort sagt: Noe informasjon – for eksempel din Internett-protokoll (IP)-adresse og/eller nettleser- og enhetsegenskaper – samles inn automatisk når du besøker tjenestene våre.

Vi samler automatisk inn viss informasjon når du besøker, bruker eller navigerer i tjenestene. Denne informasjonen avslører ikke din spesifikke identitet (som navnet ditt eller kontaktinformasjonen din), men kan inkludere enhets- og bruksinformasjon, slik som IP-adressen din, nettleser- og enhetsegenskaper, operativsystem, språkpreferanser, henvisnings-URLer, enhetsnavn, land, plassering , informasjon om hvordan og når du bruker tjenestene våre, og annen teknisk informasjon. Denne informasjonen er primært nødvendig for å opprettholde sikkerheten og driften av tjenestene våre, og for våre interne analyser og rapporteringsformål.

Som mange bedrifter samler vi også inn informasjon gjennom informasjonskapsler og lignende teknologier.

Informasjonen vi samler inn inkluderer:

  • Logg og bruksdata. Logg- og bruksdata er tjenesterelatert, diagnostisk, bruks- og ytelsesinformasjon serverne våre samler inn automatisk når du får tilgang til eller bruker tjenestene våre og som vi registrerer i loggfiler. Avhengig av hvordan du samhandler med oss, kan disse loggdataene inkludere din IP-adresse, enhetsinformasjon, nettlesertype og innstillinger og informasjon om aktiviteten din i tjenestene (som dato-/tidsstemplene knyttet til bruken din, sider og filer som er vist , søk og andre handlinger du utfører, for eksempel hvilke funksjoner du bruker), informasjon om enhetshendelser (som systemaktivitet, feilrapporter (noen ganger kalt «krasjdumper») og maskinvareinnstillinger).
  • Enhetsdata. Vi samler inn enhetsdata som informasjon om din datamaskin, telefon, nettbrett eller annen enhet du bruker for å få tilgang til tjenestene. Avhengig av enheten som brukes, kan disse enhetsdataene inkludere informasjon som din IP-adresse (eller proxy-server), enhets- og applikasjonsidentifikasjonsnumre, plassering, nettlesertype, maskinvaremodell, Internett-leverandør og/eller mobiloperatør, operativsystem og informasjon om systemkonfigurasjon.
  • Stedsdata. Vi samler inn plasseringsdata som informasjon om enhetens plassering, som kan være enten presis eller upresis. Hvor mye informasjon vi samler inn avhenger av typen og innstillingene til enheten du bruker for å få tilgang til tjenestene. For eksempel kan vi bruke GPS og andre teknologier for å samle inn geolokaliseringsdata som forteller oss din nåværende posisjon (basert på din IP-adresse). Du kan velge bort å la oss samle inn denne informasjonen enten ved å nekte tilgang til informasjonen eller ved å deaktivere posisjonsinnstillingen på enheten din. Men hvis du velger å velge bort, kan det hende du ikke kan bruke visse aspekter av tjenestene.

Google API

Vår bruk av informasjon mottatt fra Google APIer vil overholde Googles API-tjenesters retningslinjer for brukerdata , inkludert kravene til begrenset bruk .

  1. HVORDAN BEHANDLER VI INFORMASJONEN DIN?

Kort sagt: Vi behandler informasjonen din for å tilby, forbedre og administrere tjenestene våre, kommunisere med deg, for sikkerhet og forebygging av svindel, og for å overholde loven. Vi kan også behandle opplysningene dine til andre formål med ditt samtykke.

Vi behandler personopplysningene dine av en rekke årsaker, avhengig av hvordan du samhandler med tjenestene våre, inkludert:

  • For å redde eller beskytte en persons vitale interesser. Vi kan behandle opplysningene dine når det er nødvendig for å redde eller beskytte en persons vitale interesser, for eksempel for å forhindre skade.
  1. HVILKE JURIDISKE GRUNNLAG STYR VI PÅ FOR Å BEHANDLE INFORMASJONEN DIN?

Kort sagt: Vi behandler kun personopplysningene dine når vi mener det er nødvendig og vi har en gyldig juridisk grunn (dvs. juridisk grunnlag) for å gjøre det i henhold til gjeldende lov, for eksempel med ditt samtykke, for å overholde lover, for å gi deg tjenester for å inngå eller oppfylle våre kontraktsmessige forpliktelser, for å beskytte dine rettigheter, eller for å oppfylle våre legitime forretningsinteresser.

General Data Protection Regulation (GDPR) og UK GDPR krever at vi forklarer de gyldige juridiske grunnlagene vi stoler på for å behandle personopplysningene dine. Som sådan kan vi stole på følgende juridiske grunnlag for å behandle personopplysningene dine:

  • Tillatelse. Vi kan behandle opplysningene dine hvis du har gitt oss tillatelse (dvs. samtykke) til å bruke din personlige informasjon til et bestemt formål. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket ditt. Finn ut mer om å trekke tilbake samtykket ditt .
  • Juridiske forpliktelser. Vi kan behandle opplysningene dine der vi mener det er nødvendig for å overholde våre juridiske forpliktelser, for eksempel å samarbeide med et rettshåndhevende organ eller reguleringsbyrå, utøve eller forsvare våre juridiske rettigheter, eller avsløre informasjonen din som bevis i rettssaker der vi er involvert.
  • Vitale interesser. Vi kan behandle informasjonen din der vi mener det er nødvendig for å beskytte dine vitale interesser eller de vitale interessene til en tredjepart, for eksempel situasjoner som involverer potensielle trusler mot sikkerheten til en person.

I juridiske termer er vi generelt “datakontrolløren” i henhold til europeiske databeskyttelseslover for personopplysningene beskrevet i denne personvernerklæringen, siden vi bestemmer midlene og/eller formålene med databehandlingen vi utfører. Denne personvernerklæringen gjelder ikke for personopplysningene vi behandler som “databehandler” på vegne av våre kunder. I de situasjonene er kunden som vi yter tjenester til og som vi har inngått en databehandleravtale med “databehandlingsansvarlig” som er ansvarlig for dine personopplysninger, og vi behandler kun opplysningene dine på deres vegne i samsvar med dine instruksjoner. Hvis du vil vite mer om våre kunders personvernpraksis, bør du lese deres personvernregler og rette eventuelle spørsmål du har til dem.

  1. NÅR OG MED HVEM DELER VI DIN PERSONLIGE INFORMASJON?

Kort sagt: Vi kan dele informasjon i spesifikke situasjoner beskrevet i denne delen og/eller med følgende kategorier av tredjeparter.

Leverandører, konsulenter og andre tredjeparts tjenesteleverandører. Vi kan dele dine data med tredjepartsleverandører, tjenesteleverandører, kontraktører eller agenter (” tredjeparter “) som utfører tjenester for oss eller på våre vegne og krever tilgang til slik informasjon for å utføre dette arbeidet.

Kategoriene av tredjeparter vi kan dele personlig informasjon med er som følger:

  • Annonsenettverk
  • Finans- og regnskapsverktøy
  • Sosiale nettverk
  • Salgs- og markedsføringsverktøy

Vi kan også trenge å dele din personlige informasjon i følgende situasjoner:

  • Virksomhetsoverdragelser. Vi kan dele eller overføre informasjonen din i forbindelse med, eller under forhandlinger om, enhver fusjon, salg av selskapets eiendeler, finansiering eller oppkjøp av hele eller deler av virksomheten vår til et annet selskap.
  • Når vi bruker Google Maps Platform APIer. Vi kan dele informasjonen din med visse Google Maps Platform APIer (f.eks. Google Maps API, Places API). Google Maps bruker GPS, Wi-Fi og mobilmaster for å beregne posisjonen din. GPS er nøyaktig til omtrent 20 meter, mens Wi-Fi og mobiltårn bidrar til å forbedre nøyaktigheten når GPS-signalene er svake, som innendørs. Disse dataene hjelper Google Maps med veibeskrivelse, men de er ikke alltid helt nøyaktige. Vi skaffer og lagrer posisjonen din på enheten din («cacher») i __________ måneder. Du kan trekke tilbake samtykket ditt når som helst ved å kontakte oss på kontaktdetaljene som er oppgitt på slutten av dette dokumentet.
  1. BRUKER VI COOKIES OG ANDRE SPORINGSTEKNOLOGIER?

Kort sagt: Vi kan bruke informasjonskapsler og andre sporingsteknologier for å samle inn og lagre informasjonen din.

Vi kan bruke informasjonskapsler og lignende sporingsteknologier (som web beacons og piksler) for å samle informasjon når du samhandler med tjenestene våre. Noen nettbaserte sporingsteknologier hjelper oss å opprettholde sikkerheten til tjenestene våre, forhindre krasj, fikse feil, lagre innstillingene dine og hjelpe oss med grunnleggende funksjoner på nettstedet.

Vi tillater også tredjeparter og tjenesteleverandører å bruke nettbaserte sporingsteknologier på tjenestene våre for analyse og annonsering, inkludert for å hjelpe til med å administrere og vise annonser, for å skreddersy annonser til dine interesser, eller for å sende påminnelser om forlatt handlekurv (avhengig av kommunikasjonspreferansene dine) . Tredjepartene og tjenesteleverandørene bruker sin teknologi til å tilby annonsering om produkter og tjenester skreddersydd for dine interesser, som kan vises enten på våre tjenester eller på andre nettsteder.

Spesifikk informasjon om hvordan vi bruker slike teknologier og hvordan du kan nekte visse informasjonskapsler er angitt i vår informasjonskapselerklæring.

Google Analytics

Vi kan dele informasjonen din med Google Analytics for å spore og analysere bruken av tjenestene. Google Analytics-annonseringsfunksjonene som vi kan bruke inkluderer: Visningsrapportering for Google Displaynettverk. For å velge bort å bli sporet av Google Analytics på tvers av tjenestene, gå til https://tools.google.com/dlpage/gaoptout . Du kan velge bort Google Analytics-annonseringsfunksjoner gjennom annonseinnstillinger og annonseinnstillinger for mobilapper. Andre bortvelgingsmetoder inkluderer http://optout.networkadvertising.org/ og http://www.networkadvertising.org/mobile-choice . For mer informasjon om personvernpraksisen til Google, besøk siden Googles personvern og vilkår .

  1. HVORDAN HÅNDTER VI DINE SOSIAL PÅLOGGNINGER?

Kort sagt: Hvis du velger å registrere deg eller logge på tjenestene våre ved hjelp av en konto på sosiale medier, kan vi ha tilgang til visse opplysninger om deg.

Tjenestene våre gir deg muligheten til å registrere og logge på ved å bruke tredjeparts kontoopplysninger for sosiale medier (som Facebook- eller X-påloggingsinformasjonen din). Der du velger å gjøre dette, vil vi motta viss profilinformasjon om deg fra leverandøren av sosiale medier. Profilinformasjonen vi mottar kan variere avhengig av den aktuelle sosiale medieleverandøren, men vil ofte inkludere navn, e-postadresse, venneliste og profilbilde, samt annen informasjon du velger å offentliggjøre på en slik sosial medieplattform.

Vi vil bruke informasjonen vi mottar kun til formålene som er beskrevet i denne personvernerklæringen eller som på annen måte er gjort klart for deg på de relevante tjenestene. Vær oppmerksom på at vi ikke kontrollerer, og er ikke ansvarlige for, annen bruk av din personlige informasjon av tredjepartsleverandøren av sosiale medier. Vi anbefaler at du går gjennom personvernerklæringen deres for å forstå hvordan de samler inn, bruker og deler din personlige informasjon, og hvordan du kan angi personvernpreferansene dine på nettstedene og appene deres.

  1. HVOR LENGE OPPBEVARER VI INFORMASJONEN DIN?

Kort sagt: Vi oppbevarer informasjonen din så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene som er skissert i denne personvernerklæringen, med mindre annet kreves av loven.

Vi vil bare beholde din personlige informasjon så lenge det er nødvendig for formålene som er angitt i denne personvernerklæringen, med mindre en lengre oppbevaringsperiode er påkrevd eller tillatt ved lov (som skatt, regnskap eller andre juridiske krav).

Når vi ikke har noe pågående legitimt forretningsbehov for å behandle dine personopplysninger, vil vi enten slette eller anonymisere slik informasjon, eller, hvis dette ikke er mulig (for eksempel fordi din personlige informasjon har blitt lagret i sikkerhetskopiarkiver), vil vi sikkert lagre din personlige informasjon og isolere den fra eventuell videre behandling inntil sletting er mulig.

  1. HVORDAN OPPBEVARER VI INFORMASJONEN DIN SIKKER?

Kort sagt: Vi tar sikte på å beskytte din personlige informasjon gjennom et system med organisatoriske og tekniske sikkerhetstiltak.

Vi har implementert passende og rimelige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak designet for å beskytte sikkerheten til all personlig informasjon vi behandler. Til tross for våre sikkerhetstiltak og innsats for å sikre informasjonen din, kan ingen elektronisk overføring over Internett eller informasjonslagringsteknologi garanteres å være 100 % sikker, så vi kan ikke love eller garantere at hackere, nettkriminelle eller andre uautoriserte tredjeparter ikke vil bli i stand til å beseire sikkerheten vår og på feilaktig måte samle inn, få tilgang til, stjele eller endre informasjonen din. Selv om vi vil gjøre vårt beste for å beskytte din personlige informasjon, er overføring av personlig informasjon til og fra tjenestene våre på egen risiko. Du bør kun få tilgang til tjenestene i et sikkert miljø.

  1. SAMLER VI INFORMASJON FRA MINDERÅRIGE?

Kort sagt: Vi samler ikke bevisst inn data fra eller markedsfører til mindreårige.

Tjenestene våre er ikke beregnet på personer under 18 år. Vi samler ikke bevisst inn personopplysninger fra mindreårige. Hvis vi blir oppmerksomme på at en mindreårig har gitt oss personopplysninger, vil vi ta skritt for å slette slik informasjon. Hvis du mener at en mindreårig har gitt oss personlig informasjon, vennligst kontakt oss umiddelbart.

  1. HVA ER DINE PERSONVERN?

Kort sagt: I noen regioner, som Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS), Storbritannia (Storbritannia) og Sveits, har du rettigheter som gir deg større tilgang til og kontroll over din personlige informasjon. Du kan se gjennom, endre eller avslutte kontoen din når som helst, avhengig av ditt land, provins eller bostedsstat.

I noen regioner (som EØS, Storbritannia og Sveits) har du visse rettigheter i henhold til gjeldende databeskyttelseslover. Disse kan inkludere retten ( i ) til å be om tilgang og få en kopi av din personlige informasjon, (ii) å be om retting eller sletting; (iii) å begrense behandlingen av dine personlige opplysninger; (iv) hvis aktuelt, til dataportabilitet; og (v) ikke å være gjenstand for automatiserte beslutninger. Under visse omstendigheter kan du også ha rett til å protestere mot behandlingen av dine personopplysninger. Du kan foreta en slik forespørsel ved å kontakte oss ved å bruke kontaktdetaljene som er oppgitt i avsnittet ” HVORDAN KAN DU KONTAKTE OSS OM DENNE MELDINGEN? ” nedenfor.

Vi vil vurdere og handle etter enhver forespørsel i samsvar med gjeldende databeskyttelseslover.

Hvis du befinner deg i EØS eller Storbritannia, og du mener at vi behandler personopplysningene dine ulovlig, har du også rett til å klage til medlemsstatens personvernmyndighet eller britiske databeskyttelsesmyndighet .

Hvis du befinner deg i Sveits, kan du kontakte Federal Data Protection and Information Commissioner .

Tilbaketrekking av ditt samtykke: Hvis vi stoler på ditt samtykke til å behandle dine personopplysninger, har du rett til å trekke tilbake samtykket ditt når som helst. Du kan trekke tilbake samtykket ditt når som helst ved å kontakte oss ved å bruke kontaktdetaljene som er oppgitt i avsnittet ” HVORDAN KAN DU KONTAKTE OSS OM DENNE MERKNADET? ” nedenfor.

Vær imidlertid oppmerksom på at dette ikke vil påvirke lovligheten av behandlingen før den trekkes tilbake, og heller ikke vil det påvirke behandlingen av dine personopplysninger utført i avhengighet av andre lovlige behandlingsgrunner enn samtykke.

Velge bort markedsførings- og salgsfremmende kommunikasjon: Du kan melde deg av vår markedsførings- og salgsfremmende kommunikasjon når som helst ved eller ved å kontakte oss ved å bruke detaljene gitt i avsnittet ” HVORDAN KAN DU KONTAKTE OSS OM DENNE MELDINGEN? ” nedenfor. Du vil da bli fjernet fra markedsføringslistene. Vi kan imidlertid fortsatt kommunisere med deg – for eksempel for å sende deg tjenesterelaterte meldinger som er nødvendige for administrasjon og bruk av kontoen din, for å svare på tjenesteforespørsler eller for andre ikke-markedsføringsformål.

Hvis du har spørsmål eller kommentarer om dine personvernrettigheter, kan du sende oss en e-post på post@gjeld24.no.

  1. KONTROLLER FOR FUNKSJONER FOR IKKE-SPORING

De fleste nettlesere og enkelte mobiloperativsystemer og mobilapplikasjoner inkluderer en Do-Not-Track (“DNT”)-funksjon eller -innstilling du kan aktivere for å signalisere at personvernpreferansen din ikke skal ha data om nettlesingsaktivitetene dine overvåket og samlet inn. På dette stadiet er ingen enhetlig teknologistandard for gjenkjenning og implementering av DNT-signaler ferdigstilt. Som sådan reagerer vi for øyeblikket ikke på DNT-nettlesersignaler eller noen annen mekanisme som automatisk kommuniserer ditt valg om ikke å bli sporet online. Hvis det vedtas en standard for online sporing som vi må følge i fremtiden, vil vi informere deg om denne praksisen i en revidert versjon av denne personvernerklæringen.

  1. GJØR VI OPPDATERINGER AV DENNE MELDINGEN?

Kort sagt: Ja, vi vil oppdatere denne merknaden etter behov for å overholde relevante lover.

Vi kan oppdatere denne personvernerklæringen fra tid til annen. Den oppdaterte versjonen vil bli indikert med en oppdatert “Revidert”-dato øverst i denne personvernerklæringen. Hvis vi gjør vesentlige endringer i denne personvernerklæringen, kan vi varsle deg enten ved å legge ut et varsel om slike endringer på en tydelig måte eller ved å sende deg et varsel direkte. Vi oppfordrer deg til å lese denne personvernerklæringen ofte for å bli informert om hvordan vi beskytter informasjonen din.

  1. HVORDAN KAN DU KONTAKTE OSS OM DENNE VARSELEN?

Hvis du har spørsmål eller kommentarer til denne kunngjøringen, kan du sende oss en e-post på post@gjeld24.no eller kontakte oss per post på:

Gjeld24 AS

Grenseveien 99, 0663 Oslo, Norge

Hvis du er bosatt i Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet eller Sveits, er vi “datakontrolløren” av dine personopplysninger. Vi har utnevnt Azad Shasawari til å være vår representant i EØS og Sveits. Du kan kontakte dem direkte angående vår behandling av dine opplysninger, på e-post på post@gjeld24.nno, på telefon 22 53 66 00, eller per post til:

Grenseveien 99

Oslo 0663

Norge

  1. HVORDAN KAN DU GJENNOMGÅ, OPPDATERE ELLER SLETTE DATA VI SAMLER INN FRA DEG?

Basert på gjeldende lover i ditt land, kan du ha rett til å be om tilgang til personopplysningene vi samler inn fra deg, detaljer om hvordan vi har behandlet den, korrigere unøyaktigheter eller slette personopplysningene dine. Du kan også ha rett til å trekke tilbake ditt samtykke til vår behandling av dine personopplysninger. Disse rettighetene kan i enkelte tilfeller være begrenset av gjeldende lov. For å be om å se gjennom, oppdatere eller slette din personlige informasjon, gå til: __________.